Saugumo užtikrinimas transporto priemonėje

Nepaisant netylančių kalbų apie būtinumą užtikrinti transporto priemonės saugumą, iki šiol pasitaiko atvejų, kai krovinio gabenimas į Jungtinę Karalystę pasibaigia administracine bauda už nelegalių asmenų gabenimą. Įprastai vairuotojai, aptikus jų transporto priemonėse nelegalius asmenis, teigia, kad apie gabenamus nelegalius asmenis nežinojo, nepastebėjo ir net neįtarė. Praktika rodo, tokie vairuotojų argumentai nėra pakankami tam, kad Jungtinės Karalystės pasienio tarnybos pareigūnai neskirtų administracinės baudos, siekiančios net iki 2.000 svarų sterlingų už kiekvieną nelegalų asmenį. Be kita ko, administracinė bauda skiriama ne tik transporto priemonės vairuotojui, bet ir transporto priemonės, kurioje buvo rasti nelegalūs asmenys, savininkui (toliau – Vežėjas). Todėl tinkamas transporto priemonės saugumo užtikrinimas turėtų būti aktualus tiek Vežėjui, tiek transporto priemonės vairuotojui. Kyla klausimas, kokių saugumo priemonių turi būti imtasi, kad būtų išvengta nelegalių asmenų patekimo į transporto priemonę ir tuo pačiu netektų mokėti baudų?

Pirmiausia, Vežėjas turi parengti instrukciją vairuotojams dėl saugumo užtikrinimo transporto priemonėje. Šios instrukcijos paskirtis – nustatyti elgesio reikalavimus transporto priemonės vairuotojams, siekiant apsaugoti transporto priemonę nuo nelegalių asmenų patekimo į ją. Šios instrukcijos gali būti ir tam tikro kito dokumento, tarkim, vairuotojų pareiginių nuostatų dalis. Visgi patartina, kad tokia instrukcija būtų kaip atskiras (savarankiškas) dokumentas, nes ją vairuotojas turi turėti transporto priemonėje, kad vykdytų ją visos kelionės metu. Šios instrukcijos pateikimas pareigūnams pasitarnautų kaip įrodymas, jog darbdavys (vežėjas) ėmėsi protingų priemonių egzistuojančioms problemoms spręsti, kad įmonėje yra vykdoma transporto priemonių saugumo užtikrinimo politika ir nelegalų gabenimo prevencija.

Antra, transportuojant krovinius turi būti naudojama efektyvi saugumo sistema. Tokios sistemos tikslas – apsaugoti transporto priemonę nuo nelegalių asmenų patekimo į ją. Sistema laikoma efektyvi, jeigu vairuotojui pateikiama minėta saugumo instrukcija bei transporto priemonėje naudojami apsaugą užtikrinantys prietaisai, pavyzdžiui, transporto priemonėje yra įmontuotos užrakinamos su pakabinama spyna durys, naudojami aukštos kokybės trosai, nėra įplėšimų tente ir pan.

Trečia, transporto priemonės vairuotojas turi elgtis atidžiai ir rūpestingai. Tai reiškia, kad vairuotojas turi imtis visų galimų saugumo priemonių siekdamas išvengti nelegalių asmenų patekimo į jo vairuojamą transporto priemonę. Vairuotojas turi stebėti, kai transporto priemonė yra pakraunama, kad įsitikintų, jog nė vienas nelegalus asmuo nepateko į jos vidų. Vairuotojas turi reguliariai tikrinti transporto priemonę visos kelionės metu. Vairuotojas turi vengti sustoti stovėjimo aikštelėse, kurios nėra pakankamai saugios, tarkim, nėra apšviestos, aptvertos, filmuojamos, be patekimo – išvykimo į/iš jos kontrolės. Pagaliau, vairuotojas turi turėti bei pildyti transporto priemonės patikros sąrašą, jame fiksuoti transporto priemonės patikrinimo laiką, vietą, rastus pažeidimus, kitus pastebėjimus.

Aptartų saugumo priemonių taikymas turi padėti išvengti nelegalių asmenų patekimo į transporto priemonę, o tuo atveju, kai tokie asmenys yra aptinkami Jungtinės Karalystės pasienio tarnybos pareigūnų – išvengti baudos arba bent jau ją sumažinti. Be to, minėtos priemonės, ypač instrukcijos, leistų lengviau išspręsti ginčus vežimo įmonės viduje tarp vairuotojo (darbuotojo) ir darbdavio.

Žymos: ,

Asmens duomenų tvarkymas

2018 m. gegužės 25 d. Lietuvoje buvo pradėtas taikyti 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (toliau – Reglamentas).

Plačiau

Vežėjų civilinės atsakomybės (CMR) draudimas – skirtinga didelio neatsargumo samprata vežimo ir draudimo santykiuose

Konstatuodami didelį vežėjo neatsargumą ir pripažindami įvykius nedraudžiamaisiais draudikai dažnai nepagrįstai remiasi didelio neatsargumo samprata, suformuota taikant CMR konvenciją, t.y. sprendžiant ginčus tarp krovinių vežėjų ir siuntėjų.

Plačiau

Vežėjo atsakomybė krovinius gabenant atvira (be tento) transporto priemone (autovežiu)

Automobilių gabenimas atvirais (be tento) autovežiais yra įprasta krovinių transportavimo veikla, tačiau dažnai tik kilus atsakomybei dėl gabenamam kroviniui (lengviesiems automobiliams) padarytos žalos, vežėjas sužino apie vežimo sutartimi prisiimtas rizikas.

Plačiau
Žemėlapis