Apie naujas kabotažo taisykles

Nuo šių metų gegužės 14 d. Europos Sąjungos valstybėse įsigaliojo 2009-10-21 Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (EB) Nr. 1072/2009 Dėl bendrųjų patekimo į tarptautinio krovinių vežimo kelių transportu rinką taisyklių (naujos redakcijos) 8 ir 9 straipsnių nuostatos, reglamentuojančios kabotažinius pervežimus. Pažymėtina, jog tai keičia anksčiau galiojusias sąlygas, kuriomis vežėjai nerezidentai gali teikti krovinių vežimo nacionaliniais keliais paslaugas valstybėje narėje.

Jau galiojantys pakeitimai visoje Europos Sąjungoje suvienodino kabotažinių pervežimų atlikimo taisykles ir principus, nustatydami konkretų kabotažo operacijų (kabotažinių pervežimų) dažnumą ir laikotarpį, kurį jos gali būti atliekamos. Anksčiau vežėjui nerezidentui vežimo paslaugas buvo leidžiama teikti „laikinai”, todėl valstybėse narėse dažnai kildavo sąvokos „laikinai” aiškinimo problema, o dažnoje valstybėje laikinumo samprata buvo apibrėžiama papildomais teisės aktais, kurie šią sąvoką aiškino skirtingai ir taip iš esmės griovė vieningo reglamentavimo sistemą.

Taigi nuo 2010 m. gegužės 14 d. pradėti taikyti reglamento pakeitimai nustato, jog vežėjui nerezidentui, atlikusiam tarptautinį vežimą, ta pačia transporto priemone leidžiama atlikti ne daugiau trijų kabotažinių vežimų iš eilės, kurie turi būti atlikti ne ilgiau nei per septynias dienas nuo tarptautinio vežimo užbaigimo. Be to, vienoje valstybėje narėje galima atlikti tik vieną kabotažinį pervežimą, kuris turi būti atliekamas per tris dienas nuo atvykimo nepakrauta transporto priemone į tą valstybę narę. Taigi, siekiant per septynias dienas po atlikto tarptautinio vežimo atlikti dar tris kabotažinius pervežimus, reikėtų labai gerai suplanuoti vežėjo kelionės maršrutą.

Taip pat derėtų atkreipti dėmesį į tai, kad kabotažinį pervežimą atliekantis vežėjas su savimi turi turėti atvykstamojo tarptautinio vežimo ir kiekvienos priimančioje valstybėje narėje viena po kitos atliktų kabotažo operacijų įrodymus – vežimų duomenis, kurie turėtų atsispindėti CMR ar vietinių pervežimų važtaraščiuose (arba papildomuose vežimo dokumentuose) – siuntėjo pavadinimas, adresas ir parašas, vežėjo pavadinimas, adresas ir parašas, krovinio gavėjo pavadinimas ir adresas, jo parašas ir krovinio pristatymo data (gavus krovinį), krovinio perdavimo vieta ir data bei krovinio paskirties vieta, krovinio pobūdžio ir taikyto pakavimo metodo aprašymas įprastais žodžiais, o jei tai pavojingas krovinys – visuotinai pripažintas jo aprašymas, pakuotės vienetų skaičius, specialūs pakuočių žymenys ir numeriai, bendra krovinio masė su įpakavimo arba kitais mato vienetais nurodytas krovinio kiekis, motorinės transporto priemonės ir priekabos valstybiniai numeriai.

Pažeidusiam kabotažinio pervežimo taisykles vežėjui gali būti taikomos dvejopo pobūdžio sankcijos, kurias taiko priimančioji valstybė narė (kurioje padaromi kabotažinio pervežimo taisyklių pažeidimai) ir/arba vežėjo įsisteigimo valstybė narė.

Priimančiosios valstybės narės kompetentingos institucijos už kabotažinio pervežimo taisyklių pažeidimą gali taikyti įspėjimą arba sunkaus pažeidimo atveju – laikinai uždrausti vykdyti kabotažo operacijas tos valstybės teritorijoje, taip pat nustatyti kitas veiksmingas sankcijas, kurios užtikrintų, kad reglamento nuostatos būtų tinkamai įgyvendinamos.

Be to, vežėjo įsisteigimo valstybės narės kompetentingai institucijai pripažinus, jog kabotažinio pervežimo tvarkos pažeidimas sąlygoja vežėjo nepriekaištingos reputacijos praradimą, vežėjui gali būti laikinai sustabdytas ar visiškai panaikintas Bendrijos licencijos galiojimas. Taigi reglamentu valstybėms narėms nustatytos pakankamai didelės diskrecijos ribos atskirai išspręsti vežėjo atsakomybės klausimą.

Pažymėtina ir tai, kad šiuo reglamentu Europos Komisija iki 2013 m. pabaigos buvo įpareigota parengti ataskaitą dėl Bendrijos kelių transporto rinkos padėties, kurios tikslas įvertinti įvairius veiksnius ir suderinti taisykles, siekiant plačiau atverti kelių transporto rinką, įskaitant ir kabotažo rinką. Atsižvelgiant į tai, artimoje ateityje galima tikėtis visiško kabotažinių pervežimų apribojimų panaikinimo.

Žymos: , , ,

Lietuvos transporto įmonių ir jos vairuotojų teisiniai ginčai: atsakomybė už nelegalių asmenų gabenimą JK

Jungtinės Karalystės įstatymai už nelegalių asmenų gabenimą numato iki 2.000 svarų sterlingų baudą už kiekvieną nelegalų asmenį. Nepaisant numatytos atsakomybės, ir transporto įmonės, ir jų vairuotojai ne visuomet imasi reikiamų priemonių ir vykdo saugumo reikalavimus.

Plačiau

Vairuotojo darbdaviui atlygintina turtinė žala

Lietuvos Aukščiausiojo Teismo nuosekliai formuojamoje praktikoje išaiškinta, kad darbuotojas yra silpnesnė darbo teisinių santykių šalis. Darbuotojo teisių ir interesų svarba teismų praktikoje įžvelgiama daugelyje situacijų, viena jų – sprendžiant žalos atlyginimo klausimą.Įprastai žalą atlygina ją padaręs asmuo, tačiau darbo funkcijas vykdančio darbuotojo veiksmais trečiajam asmeniui padarytą žalą privalo atlyginti ne pats darbuotojas, o jo darbdavys, […]

Plačiau

Saugumo užtikrinimas transporto priemonėje

Nepaisant netylančių kalbų apie būtinumą užtikrinti transporto priemonės saugumą, iki šiol pasitaiko atvejų, kai krovinio gabenimas į Jungtinę Karalystę pasibaigia administracine bauda už nelegalių asmenų gabenimą.

Plačiau
Žemėlapis