Vežėjų atsakomybę griežtinančių teisės aktų įsigaliojimas

Šių metų gegužės mėnesį Rusijos Federacijoje įsigaliojo ATPK bei federalinio įstatymo „Dėl tarptautinių pervežimų automobilių transportu valstybės kontrolės ir dėl atsakomybės už jų vykdymo tvarkos pažeidimus“ pakeitimai. Kodekso bei federalinio įstatymo pakeitimai griežtina krovinių ir keleivių vežėjų atsakomybę, todėl palies ir Lietuvos transporto įmones.

Neteisėtas autotransporto priemonių, kurios registruotos kitose nei Rusijos Federacija valstybėse, panaudojimas kroviniams gabenti užtraukia administracinę baudą autotransporto priemonės vairuotojui nuo keturių tūkstančių iki penkių tūkstančių rublių; pareigūnams – nuo keturiasdešimties iki penkiasdešimties tūkstančių rublių; juridiniams asmenims – nuo keturių šimtų tūkstančių iki penkių šimtų tūkstančių rublių. Administracinis teisių pažeidimas suprantamais kaip užsienio (ne Rusijos Federacijos) vežėjams priklausančių autotransporto priemonių panaudojimas kroviniams tarp Rusijos Federacijoje esančių punktų vežioti. ATPK 11.26 straipsnio dispozicijoje aiškiai nurodoma į taip vadinamus kabotažinius vežimus. Lietuvos vežėjai būdingai neatlieka daug vidinių reisų Rusijos teritorijoje, na, o įsteigę įmones Rusijoje, veikdami jos teritorijoje nepadarys straipsnio dispozicijoje minimo teisės pažeidimo.

Lietuvos vežėjams aktualesnis ATPK 11.29 straipsnis – tarptautinių pervežimų autotransportu vykdymas be leidimo. Tarptautinių pervežimų automobilių keliais vykdymas be leidimo, jeigu toks leidimas yra būtinas, užtraukia administracinę baudą autotransporto priemonės vairuotojui nuo trijų tūkstančių iki keturių tūkstančių rublių; pareigūnams – nuo trisdešimties iki keturiasdešimties tūkstančių rublių; juridiniams asmenims – nuo trijų šimtų tūkstančių iki keturių šimtų tūkstančių rublių. Pagal taikomas sankcijas matyti, kad kaimyninė valstybė šiuos pažeidimus vertina kaip šiek tiek mažiau pavojingus. Tačiau vairuotojo, pareigūno ir juridinio asmens (matomai, besiverčiančio krovinių gabenimu) atsakomybė skiriasi atitinkamai dešimt ir šimtu kartų. Šiuo atveju administracinė atsakomybė iškyla gabenant krovinius autotransportu iš kitos valstybės į Rusijos Federaciją ar tranzitu per Rusijos Federaciją. Pažeidimu laikomas neturėjimas leidimų, kuriuos turėti yra būtina. Čia turimi omenyje ne krovinio dokumentai (sertifikatai, fitosanitariniai leidimai ar pan.), bet transporto veiklai būtini dokumentai, suteikiantys teisę važiuoti Rusijos Federacijos teritorija. Tai leidimai tarptautiniam krovinių vežimui, kuriais valstybės apsikeičia vadovaudamosi tarptautinėmis sutartimis. Tarptautinis krovinių gabenimas iš Rusijos Federacijos į trečiąsias šalis bei iš trečiųjų šalių teritorijos į Rusijos Federacijos teritoriją neturint trišalių leidimų baudžiamas administracine bauda atitinkamai 4.000,00 – 5.000,00 rub., 40.000,00 – 50.000,00 rub., 400.000,00- 500.000,00 rub.

Nustačius pažeidimus, Federalinio įstatymo „Dėl tarptautinių pervežimų automobilių transportu valstybės kontrolės ir dėl atsakomybės už jų vykdymo tvarkos pažeidimus“ papildymai numato teisę pareigūnams sulaikyti transporto priemonę iki bus pašalintos sulaikymo priežastys. Primintina, kad iki tol transporto veiklos kontrolę vykdantys įgalioti vykdomosios valdžios federaliniai organai turėjo teisę neleisti transporto priemonei judėti Rusijos Federacijos teritorija iki pažeidimų pašalinimo, o negalint pašalinti pažeidimų per tris valandas nuo transporto priemonės atvykimo, turėjo būti imamasi priemonių transporto priemonę iš Rusijos Federacijos teritorijos sugrąžinti. Pažeidimai, dėl kurių dabar gali būti sulaikyta užsienio vežėjo transporto priemonė, patys įvairiausi – leidimų bei kitų dokumentų, kuriuos numato Rusijos Federacijos tarptautinės sutartys, neturėjimas, šio Federalinio įstatymo reikalavimų nesilaikymas, Rusijos Federacijos tarptautinių sutarčių tarptautinių krovinių gabenimo srityje bei Rusijos Federacijos įstatymų transporto srityje pažeidimai. Kaip ir anksčiau, valstybinės kontrolės (priežiūros) pareigūnai sustabdyti ir tikrinti transporto priemones turi teisę tik stacionariuose ir kilnojamuose kontrolės punktuose Rusijos Federacijos teritorijoje bei praleidimo per valstybinę Rusijos Federacijos sieną punktuose, pateikus tarnybinį pažymėjimą.

Žymos: ,

Dienpinigių mokėjimo pasikeitimai

Dėl mažesnių nei 100% dienpinigių būtina susitarti kolektyvinėje sutartyje, o jei jos nėra – vietiniame norminiame teisės akte. Darbo sutartyje susitarti nebegalima.

Plačiau

Ne visais atvejais darbuotojui turi būti mokama premija

Kuo skiriasi premija kaip darbo užmokesčio dalis ir premija kaip skatinamoji priemonė? Kokiais atvejais darbuotojas gali reikalauti premijos išmokėjimo; o kada premija darbuotojui nepriklauso?

Plačiau

Tarptautinių sankcijų įgyvendinimo užtikrinimas įmonėse

Įmonės, nustatydamos vidaus politiką ir vidaus kontrolės procedūras, susijusias su Tarptautinių sankcijų įgyvendinimu, privalo užtikrinti, kad jų taikomos priemonės ne tik formaliai atitiktų teisės aktų reikalavimus, bet ir būtų pritaikytos naujausių tarptautinių sankcijų turiniui, valdytų įmonėje kylančią tarptautinių sankcijų pažeidimo riziką ir užtikrintų, kad įmone nebus pasinaudota siekiant apeiti Tarptautines sankcijas.

Plačiau
Žemėlapis